.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تردید جدی نمایندگان در رای اعتماد به تمام کابینه دهم

معرفی اسفندیار رحیم مشائی به عنوان معاون اولی رئیس جمهور موجی از اعترضات را میان مردم، علما و نمایندگان مجلس سبب شده است.

به گزارش جهان، در حالی که رای دهندگان به احمدی نژاد و نیز طرفداران دیگر کاندیداها از رئیس جمهور قانونی کشور انتظار داشتند از به کار گیری عومل حاشیه ساز و تنش برانگیزی چون مشائی خودداری ورزد اما در برابر چشمان بهت زده میلیون ها ایرانی دکتر احمدی نژاد به معرفی دوست و فامیل خود مشائی به عنوان مردم دوم کابینه مبادرت کرد. این معرفی سبب شد تا در فاصله اندک باقی ماندتا انتخابات جو عمومی کشور و به خصوص صحن مجلس شورای اسلامی نسبت به این انتصاب نگران و متشنج شود.

در همین زمینه، ارزیابی واکنش نمایندگان مجلس نشان می دهد که با توجه به در اختیار نداشتن ابزار قانونی مجلس برای نظارت بر معاونان رئیس جمهور، بسیاری از اعضای فراکسیون اکثریت مجلس در صددند تا در هنگام رای اعتماد به کابینه مورد نظر احمدی نژاد چند تن از گزینه های مورد نظر رئیس جمهور را با دقت بیشتری بررسی کرده و به دور از اصرار رئیس جمهور و اعضای ارشد کابینه، از رای اعتماد به آنان خودداری کنند. به همین علت به نظر می رسد احمدی نژاد در دوراهی به کاری گیری یار صمیمی خود در کابینه و یا استفاده از چند وزیر حاشیه دار در کابینه یکی را انتخاب کرده و با انتصاب مشائی به عنوان معاون اول راه تعامل مجلس با خود در معرفی و رای اعتماد به وزرا را مسدود کرده است.

این در حالی است که، شایعات منتشره درباره معرفی کسانی چون محصولی به عنوان وزیر کشور آینده دولت دهم در صورت صحت نیز به نوعی تعارف احمدی نژاد با وزیر و دوست سابق خود شبیه خواهد بود. چراکه در این فضا احتمال رای اعتماد مجلس به گزینه هایی چون محصولی و رحیمی در حد صفر خواهد بود. این در حالی است که چند تن از نمایندگان نیز در این فضا طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار داده اند.

نکته جالب اینکه در میان هیاهوی مخالفان مشائی انتشار حکم رئیس جمهور خطاب به معاون اول خود پاسخی قاطع از جانب احمدی نژاد به این اعتراضات بود. در قسمتی از این حکم آمده است: اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم و طبق اصل 124 قانون اساسی به سمت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گزینم. امیدوارم همچون گذشته با توسل بر خدا و توسل به حضرت امام عصر(عج) و عشق عمیق به ایران با توانی مضاعف به اهداف بلند ایران اسلامی موفق و سربلند باشید. رجاء واثق دارم همکاران خوبم در دولت، با هماهنگی و همدلی، شما را در انجام مأموریت‌ها یاری خواهند کرد.

در همین حال به نظر می رسد معرفی مشائی به عنوان معاون اول در حالی صورت گرفته که روال عادی در معرفی کابینه بر این منوال بوده که در خلا زمانی انتخاب رئیس جمهور تا معرفی کابینه و تحلیف فرد منتخب، بیشترین اقدامات در همراه کردن مجلس و نمایندگان با افکار و برنامه های دولت برای افزایش احتمال رای اعتماد به تمام کابینه مد نظر رئیس جمهور صورت می گرفته که به نظر می رسد در انتصاب مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور که با اطلاع احمدی نژاد از مخالفت نمایندگان صورت گرفته پیامی خاص نهفته است که در آینده ای نه چندان دور علنی خواهد شد.

گفتنی است که پس از انتصاب مشائی که نمایندگانی چون رسایی که از مدافعان سرسخت دولت به شمار می روند آن را مورد انتقاد قرار دادند برخی تشکل های دانشجویی حامی دولت نیز از این اقدام تبری جستند. در بخشی از نامه سرگشاده یکی از این تشکل ها چنین آمده است: شما چه کردید؟ نقش شما در این میان چه بود ؟ آیا غیر از این بود که در اقدامی عجیب و عجولانه معاون اولی خود را به فردی سپردید که بارها و بارها گاف های سیاسی و اعتقادی وی مایه تالم خاطر بسیاری از مردمان این مرز و بوم و ملت های آزادیخواه گردید...


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 27 تير 1388
چرا ناراحت شده اند این اصول گرایان . از گوزه همان برون تراود که دراوست آقای مشایی قبلاً با دوست خود آقای احمدی ثابت کردند که یکی به نعل می زند و دیگری به ( ای کاش ) به میخ . در دوران آقای احمدی نژاد مشخص شد آنچه اهمیت ندارد شایسته سالاری است .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.